Spotkanie dotyczące składowania/przetwarzania odpadów
W starostwie powiatowym odbyło się spotkanie określenia zasad współpracy, rozpoznania, kontroli oraz przeglądu z poziomu Powiatu decyzji środowiskowych odnoszących się do wydanych zezwoleń związanych ze składowaniem / przetwarzaniem odpadów.
Spotkanie poprowadził Starosta Myszkowski Dariusz Lasecki, który przywitał przybyłych gości i przedstawił cel spotkania. W związku z występującymi w ostatnim czasie pożarami wysypisk śmieci na terenie całej Polski, należy omówić zasady współpracy, rozpoznania, kontroli oraz przeglądu na poziomie Powiatu decyzji środowiskowych odnoszących się do wydanych zezwoleń związanych ze składowaniem i przetwarzaniem odpadów. W naradzie uczestniczyli: Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa – Agnieszka Smuga, Małgorzata Trepka-Psyk, Andrzej Słaboń, Anna Łagodzińska, Michał Paliga, Katarzyna Wawryła-Stodółkiewicz, Marcin Madej, Bogusław Solski, Henryk Szewczyk, Sebastian Jurczyk, Andrzej Wróbel, Angelina Giewon, Sylwia Grabowska, Tadeusz Zamorowski.
Spotkanie z udziałem przedstawicieli urzędów i służb mundurowych poprowadził Starosta Myszkowski Dariusz Lasecki
Spotkanie z udziałem przedstawicieli urzędów i służb mundurowych poprowadził Starosta Myszkowski Dariusz Lasecki
Na wstępie Starosta uczulił przedstawicieli gmin, aby byli czujni i reagowali na każdy sygnał o nieprawidłowościach i podejrzanych działaniach w zakresie składowania i przetwarzania odpadów na swoim terenie. Zaznaczył również, że tylko wzajemna współpraca Powiatu, Gmin oraz służb porządkowych może przyczynić się do utrzymania spokoju i uniknięcia pożarów na terenach wysypisk śmieci.
Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Myszkowie Agnieszka Smuga poinformowała, że przedsiębiorca, który zamierza prowadzić działalność składowania i/ lub przetwarzania odpadów musi spełnić określone w Ustawie o odpadach warunki, m.in.:
• odpowiednia powierzchnia terenu
• utwardzony teren,
• plan zagospodarowania przestrzennego zgodny z profilem prowadzonej działalności,
• kanalizacja.
•
Pani Naczelnik dodała, że przed wydaniem pozwoleń każde przedsiębiorstwo jest kontrolowane przez przedstawicieli Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Powiatu Myszkowskiego. Dodatkowo w ciągu roku Wydział planuje i przeprowadza kontrole, o których, zgodnie z przepisami, informuje wskazane przedsiębiorstwo z tygodniowym wyprzedzeniem. Przedmiotem takich kontroli jest zgodność prowadzonej działalności z wydanym pozwoleniem.
Naczelnik Wydziału Prewencji KPP w Myszkowie Henryk Szewczyk poinformował, że odpowiednie jednostki Policji, po otrzymaniu informacji o nielegalności prowadzonej działalności, również zobligowane są do przeprowadzania kontroli.
Zastępca Komendanta KP PSP w Myszkowie Sebastian Jurczyk poinformował, że przedstawiciele Straży Pożarnej także prowadzą kontrole przedsiębiorstw na terenie powiatu myszkowskiego. Kontrole te dotyczą m. in. budynków, stref pożarowych, dróg dojazdowych i pożarowych. O terminie planowanej kontroli przedsiębiorstwo jest informowane z tygodniowym wyprzedzeniem.
Na propozycję o przeprowadzeniu wspólnej kontroli wszystkich jednostek Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Myszkowie Agnieszka Smuga zwróciła uwagę, że zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Przedsiębiorców zabrania się wykonywania większej liczby kontroli jednocześnie.
Ustalono podjęcie następujących działań:
- Komendant Policji w Myszkowie podejmie kontakt z Wojewódzką Komendą Policji w sprawie wskazania wytycznych i znalezienia możliwości prawnych do powołania komisji, w której przedstawiciele gmin i jednostek porządkowych mogliby wspólnie przeprowadzać oględziny lub kontrolę w zakresie swoich kompetencji;
- Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Myszkowie niezwłocznie przygotuje listę aktywnych decyzji z podziałem na poszczególne gminy i przekaże ww. wykaz do gmin, KPP i KP PSP;
- Przedstawiciele gmin z terenu powiatu myszkowskiego zweryfikują przedsiębiorstwa, dla których została wydana taka decyzja, pod względem aktualności i profilu działania. Wyniki z przeprowadzonej weryfikacji zostaną przesłane do Naczelnik Wydziału Ochrony Środowiska w Starostwie Powiatowym w Myszkowie w terminie do dnia 26 czerwca 2018 r., która w przypadku zgłoszonych wątpliwości i nieprawidłowości zleci kontrolę i przekaże prośbę o skontrolowanie danego przedsiębiorstwa w ramach swoich kompetencji do Komendanta Powiatowego Policji i Komendanta Straży Pożarnej w Myszkowie.
Na skróty
Zobacz najpotrzebniejsze linki
-
Otwarte konkursy ofert
-
Projekty unijne realizowane przez Powiat Myszkowski w ramach RPO WSL 2014-2020
-
Konsultacje z organizacjami pozarządowymi
-
Przydatne linki
-
Rozkład godzin pracy aptek wraz z dyżurami
-
Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
-
Dofinansowanie z budżetu państwa dla SP ZOZ
-
Aktywni w Powiecie Myszkowskim
-
Kierunki kształcenia na rok szkolny 2023-2024 w Szkołach Powiatu Myszkowskiego
-
Regionalny System Ostrzegania - Poradnik
-
Informacja dot. rozpowszechniania wizerunku
-
Jakość Powietrza / Ostrzeżenia alarmowe
-
Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych
-
Projekt unijny realizowany przez Powiat Myszkowski w ramach EFRROW: "Europa inwestująca w obszary wiejskie" 2014-2020 - scalenie gruntów