XV Posiedzenie Zarządu Powiatu
Wnioski, które rozpatrywano podczas posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 23 marca, dotyczyły głównie dotacji i środków wspomagania finansowego. Wśród wnioskodawców znalazły się przede wszystkim organizacje, które na co dzień dbają nie tylko o bezpieczeństwo obywateli, ale i również ich rozwój duchowy.
Jako pierwszy z wnioskiem wystąpił Pan Mariusz Sikora z Powiatowego Zarządu Dróg w Myszkowie. Pan Dyrektor zwrócił się z prośbą do Zarządu Powiatu o zwiększenie środków finansowych na przebudowę drogi powiatowej Nr 1714S, na odcinku ul. 1 Maja, od ul. Jaworznickiej do ul. Modrzejowskiej. Wyższe koszty są konsekwencją nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług, w wyniku której podniesiono stawkę podatku VAT z 22% na 23%. Spotkanie z Panem Sikorą było okazją do dyskusji na temat innych inwestycji drogowych, które wymagają jak najszybszego działania. Powiat chciałby w przyszłości zainwestować w nową nawierzchnię na ul. Bory oraz ul. Kościuszki, na odcinku wiadukt - światła na skrzyżowaniu z ul. Sikorskiego. Planuje się również modernizację wiaduktu i ronda przed Urzędem Miasta.
Wydatki remontowe ponieść zamierza również Komenda Powiatowa Policji w Myszkowie, która zwróciła się do Zarządu Powiatu o wsparcie finansowe w tym zakresie. Komendant otrzymaną kwotę zamierza przekazać głównie na remont i doposażenie pomieszczeń biurowych.
Kolejną instytucją, która zwróciła się do Zarządu o środki finansowe, była Parafia pod wezwaniem Miłosierdzia Bożego w Jaworzniku. Ksiądz Marek Pacyna zamierza zorganizować 5-dniowy wyjazd wakacyjny do Szczawnicy pn. „Pieniński wakacyjny rajd dla młodzieży”. Uczestnikami wycieczki mają być dzieci w wieku od 13 do 18 lat, które znajdują się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Wniosek księdza proboszcza został pozytywnie przyjęty przez członków Zarządu, jednak z uwagi na ograniczone środki, organizatorom przyznano tylko 10% wnioskowanej kwoty.
Negatywnie natomiast, przyjęta została prośba Komendanta Placówki Straży Granicznej w Rudzie Śląskiej, która dotyczyła przyznania kwoty w przedziale od 5.000 do 10.000 zł. Za otrzymane środki planowano zakupić części zamienne oraz paliwo do samochodów służbowych, a także towary i usługi służące do utrzymania sprzętu technicznego.
Na posiedzeniu Zarządu omówiono także pismo Pana Aleksandra Surmy, w sprawie przedłużenia pracy na stanowisku dyrektora Liceum Ogólnokształcącego w Myszkowie. Zarząd, powołując się na dotychczasową współpracę i doświadczenie Pana Surmy, pozytywnie rozpatrzył prośbę dyrektora. Zgodnie z Ustawą o Systemie Oświaty, w celu przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora, wymagana jest również akceptacja Rady Pedagogicznej Szkoły oraz Kuratora Oświaty.
Jako pierwszy z wnioskiem wystąpił Pan Mariusz Sikora z Powiatowego Zarządu Dróg w Myszkowie. Pan Dyrektor zwrócił się z prośbą do Zarządu Powiatu o zwiększenie środków finansowych na przebudowę drogi powiatowej Nr 1714S, na odcinku ul. 1 Maja, od ul. Jaworznickiej do ul. Modrzejowskiej. Wyższe koszty są konsekwencją nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług, w wyniku której podniesiono stawkę podatku VAT z 22% na 23%. Spotkanie z Panem Sikorą było okazją do dyskusji na temat innych inwestycji drogowych, które wymagają jak najszybszego działania. Powiat chciałby w przyszłości zainwestować w nową nawierzchnię na ul. Bory oraz ul. Kościuszki, na odcinku wiadukt - światła na skrzyżowaniu z ul. Sikorskiego. Planuje się również modernizację wiaduktu i ronda przed Urzędem Miasta.
Wydatki remontowe ponieść zamierza również Komenda Powiatowa Policji w Myszkowie, która zwróciła się do Zarządu Powiatu o wsparcie finansowe w tym zakresie. Komendant otrzymaną kwotę zamierza przekazać głównie na remont i doposażenie pomieszczeń biurowych.
Kolejną instytucją, która zwróciła się do Zarządu o środki finansowe, była Parafia pod wezwaniem Miłosierdzia Bożego w Jaworzniku. Ksiądz Marek Pacyna zamierza zorganizować 5-dniowy wyjazd wakacyjny do Szczawnicy pn. „Pieniński wakacyjny rajd dla młodzieży”. Uczestnikami wycieczki mają być dzieci w wieku od 13 do 18 lat, które znajdują się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Wniosek księdza proboszcza został pozytywnie przyjęty przez członków Zarządu, jednak z uwagi na ograniczone środki, organizatorom przyznano tylko 10% wnioskowanej kwoty.
Negatywnie natomiast, przyjęta została prośba Komendanta Placówki Straży Granicznej w Rudzie Śląskiej, która dotyczyła przyznania kwoty w przedziale od 5.000 do 10.000 zł. Za otrzymane środki planowano zakupić części zamienne oraz paliwo do samochodów służbowych, a także towary i usługi służące do utrzymania sprzętu technicznego.
Na posiedzeniu Zarządu omówiono także pismo Pana Aleksandra Surmy, w sprawie przedłużenia pracy na stanowisku dyrektora Liceum Ogólnokształcącego w Myszkowie. Zarząd, powołując się na dotychczasową współpracę i doświadczenie Pana Surmy, pozytywnie rozpatrzył prośbę dyrektora. Zgodnie z Ustawą o Systemie Oświaty, w celu przedłużenia powierzenia stanowiska dyrektora, wymagana jest również akceptacja Rady Pedagogicznej Szkoły oraz Kuratora Oświaty.
Na skróty
Zobacz najpotrzebniejsze linki
-
Otwarte konkursy ofert
-
Projekty unijne realizowane przez Powiat Myszkowski w ramach RPO WSL 2014-2020
-
Konsultacje z organizacjami pozarządowymi
-
Przydatne linki
-
Rozkład godzin pracy aptek wraz z dyżurami
-
Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego
-
Dofinansowanie z budżetu państwa dla SP ZOZ
-
Aktywni w Powiecie Myszkowskim
-
Kierunki kształcenia na rok szkolny 2023-2024 w Szkołach Powiatu Myszkowskiego
-
Regionalny System Ostrzegania - Poradnik
-
Informacja dot. rozpowszechniania wizerunku
-
Jakość Powietrza / Ostrzeżenia alarmowe
-
Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych
-
Projekt unijny realizowany przez Powiat Myszkowski w ramach EFRROW: "Europa inwestująca w obszary wiejskie" 2014-2020 - scalenie gruntów